Seniorträning

Vill du komma igång med din träning, hitta gemenskap eller bara få en enorm energikick? Då är detta stället för dig.
Vi erbjuder så mycket som 2 till 3 olika träningsklasser per vecka för seniorer eller andra dag lediga.
Alla klasser är olika så du ska kunna hitta det som passar dig eller kunna gå flera gånger i vecka och få utmana dig med något nytt varje gång.

seniortraning
Cirkelträning

Här jobbar vi i stationer, med en viktgrupp i taget. Ca 45 sek – 1 min per station.
Vi använder oss av bla. viktplattor, skivstänger, gummiband, pilatesboll och stepbrädor.
Du jobbar efter din förmåga och dags form, har du någon skada så anpassar vi övningen och hittar alternativ som passar dig.
Startar alltid med uppvärmning och avslutar alltid med stretch.
Ett mycket bra pass att börja med om det var ett tag sen du tränade.

Medel Senior

Klassiskt gympa pass. Vi jobbar låt för låt, blandar styrka med kondition, balans, koordination och viss utmaning.

Tabata

Om du vill ha tufft pass så är det denna klass du ska välja.
Tabata intervaller: 20 arbete 10 vila.
Högre tempo, tuffare övningar, men absolut inte omöjligt.
Även i denna klass går vi igenom hela kroppen. Använder oss av stepbräda, gummiband, viktplattor och egen kroppsvikt.
Du kan även här givetvis hitta dina alternativ och övningar om det behövs.

Funktionell träning / Tabata
Denna klass bjuder på både Tabata intervaller som är en tuffare träning med högre tempo. Arbetet sker i 20 sek och 10 sek vila och detta gör vi ett par låtar.Resten av klassen arbetar vi med att gå igenom kroppen så funktionellt som möjligt.Styrka, kondition, balans och rörlighet ser vi till att få med.Avslutas med stretch.
Core

Core är grundträning som ökar din kroppskontroll genom övningar som utgår från våra naturliga rörelsemönster. Rygg, mage, säte och sida är i fokus, men under passet får du också jobba med stabilitet, din balans och rörlighet.

Core passar dig som vill ha utmaning, men kräver inga förkunskaper. Genom att träna upp din core får du en starkare och enklare vardag.

Du tränar oftast utan redskap, med kroppen som belastning. Men ibland använder vi pinnen till både uppvärmning och balans.
Avslutar med lång stretch och rörlighet.